Webbplatsen använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Google translate

X

Översätt sida

Använd Google Translate för att översätta webbplatsen. Jämtlandsvärme AB tar inget ansvar för att översättningen blir korrekt.


Saepmie

| Press

Felanmälan

Har det blivit något fel i fjärrvärmeleveransen? Då ska du göra en felanmälan. Du kan kontakta oss dygnet runt, vi åtgärdar felet så snart vi kan.

För att vi ska kunna åtgärda fel i fjärrvärmeleveransen är det viktigt att du gör en felanmälan till oss.

Felanmälan via telefon

  • Under kontorstid (klockan 8–16 ) till vår Kundtjänst, 0670-163 00
  • Efter kontorstid till SOS alarm, 063-51 01 77

Felanmälan via webben

  • Du kan också göra felanmälan direkt via webbformuläret längre ned på sidan.

Vad ska du felanmäla, vad kan du åtgärda själv?

Kontrollera följande om du befarar ett fel på fjärrvärmeleveransen.
  1. Är rören/kulverten varm (går inte att hålla handen på) in till huset?
  2. Om svaret är nej är det en driftstörning på vårt system. Vi åtgärdar det så fort som möjligt. Om svaret är ja, fortsätt nedan.
  3. Finns det vatten i systemet? Kontrollera genom att läsa av trycket.
    Tryckmätaren bör visa 1 Bar eller mer. Om inte: Fyll på vatten och lufta radiatorer vid behov. Om svaret är ja, fortsätt nedan.
  4. Är säkringen för fjärrvärmecentralen hel?
    Om svaret är ja, gör en felanmälan.

Så gör du felanmälan via webben

Du kan enkelt göra din felanmälan via dator, mobil eller läsplatta. Använd webbformuläret.

 


Gör en tydlig beskrivning av felet, hur det uppstod och hur du upptäckte det.

Om du har en bild som visar felet, bifoga gärna den.



Ange datum och klockslag när du upptäckte problemet.
Personuppgifter * (obligatorisk)
Personuppgifter







Telefonlur.

Viktiga uppgifter när du felanmäler

Följande uppgifter är bra att ha till hands när du gör en felanmälan:

  • Kontaktuppgifter.
  • Typ av skada eller fel.
  • Var skadan eller felet finns någonstans.

Vad händer när du gjort felanmälan?

När du fyllt i korrekt mejladress får du automatiskt en bekräftelse på att din felanmälan är registrerad. Väljer du att inte fylla i din mejladress får du ingen återkoppling.

 

Vi åtgärdar felen som anmäls olika snabbt beroende på hur allvarliga de är.

 

Du som anmäler får besked om vad vad vi gjort eller kommer att göra.

Kontakta oss

Kontakta oss

Jämtlandsvärme AB

Box 500

833 24 Strömsund

 

Besök

Enligt överenskommelse.

 

Kontakta gärna

Senast ändrad/granskad: 28 maj 2018